poniedziałek, 28 listopada 2011

Spaghetti z kurkami i cukinią


                    Ten makaron robiłam oczywiście dużo wcześniej, po drodze jednak były konkursy, pomidorowe i jeszcze parę innych spraw, więc zamieszczam dopiero teraz i mam nadzieję, że amatorom kurek przypomni miłe chwile. ;) Przepis powstał spontanicznie, zainspirowany zdjęciami podobnych makaronów, które pojawiały się na "Durszlaku" i nieco później zrobiłam swoją wersję makaronu spaghetti z dodatkiem kurczaka, kurek i cukinii. Bardzo smaczną wersję. ;)


Składniki:

  • 200 g makaronu spaghetti
  • 1 nieduża pierś kurczaka
  • 4 łyżki oliwy z oliwek do smażenia
  • 100 - 150 g kurek
  • 2 łyżki masła
  • 2 szalotki
  • 1/2 średniej cukinii
  • 150 g śmietanki 30%
  • 1/2 łyżeczki estragonu
  • 1/2 łyżeczki pieprzu ziołowego
  • 5-6 gałązek zielonej pietruszki
  • sól, świeżo mielony czarny pieprz do smaku


1. Makaron ugotować al dente, odcedzić, trzymać w cieple. 
2. Mięso natrzeć solą i pieprzem, usmażyć na oliwie. Zdjąć z patelni i trzymać w cieple (najlepiej w miseczce pod przykryciem). Na tej samej patelni podsmażyć kurki na maśle z dużą ilością czarnego pieprzu, dodać posiekaną szalotkę, posypać pieprzem ziołowym, a kiedy szalotka się zeszkli, posypać solą , posypać estragonem i mieszając smażyć 2-3 minuty.
3. Wlać śmietankę i gotować na średnim ogniu aż lekko zgęstnieje. Dodać cukinię pokrojoną w cienkie ćwierćplasterki, zagotować. Usmażone mięso pokroić w  nieduże kawałki.
4. Dodać ciepły makaron i posiekaną pietruszkę, zmniejszyć ogień i mieszając żeby sos dokładnie pokrył makaron. Przełożyć na talerze i od razu podawać, najlepiej z białym półwytrawnym winem. ;)


12 komentarzy:

  1. Szkoda, że jest już po sezonie kurkowym, bo chętnie zjadłabym coś z dodatkiem tych grzybów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie makarony należą do moich ulubionych :D

    OdpowiedzUsuń
  3. chyba muszę sięgnąć w czeluście zamrażarki i wyszukać porcję kurek bo mi smaka strasznego narobiłaś - pyszny makaron!

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi smakować obłędnie .Szkoda ,że już po kurkowym sezonie

    OdpowiedzUsuń
  5. O dio :)to zdjęcie z widelcem...wymiękam:) ja kurki to mogę nawet z lodami jeść:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda rewelacyjnie! Szkoda, że już kurek nie ma w lasach - uwielbiam je :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglada przepysznie!! ojej az tak dobrze, że o tak poznej porze chetnie bym to zjadla ;)
    ja wczoraj zabrałam sie za prace ręczne ;) zrobilam sama naszyjnik jestem ciekawa co o nim sądzisz;)
    i oczywiscie ja z przyjemnościom Cie obserwuję :)
    pozdrawiam, Marty
    http://bemymusthave.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Prezydentowa rządzi !!! Ta to potrafi zaślinić człowieka. Sam nie wiem co lepsze zdjęcia czy potrawa. Pewnie i jedno i drugie doskonałe.

    OdpowiedzUsuń

Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...