niedziela, 27 listopada 2011

Zupa kukurydziana kremowa


              Zupę kukurydzianą zobaczyłam jakiś czas temu na blogu Hani i bardzo chciałam ją zrobić. Przepadam za gotowaną kukurydzą, ale zupy kukurydzianej jeszcze nie zdarzyło mi się jeść, więc gdy tylko kupiłam kolby kukurydzy, wykorzystałam je tym razem na tę zupę. Zupę robiłam ponad miesiąc temu, jeszcze trafiałam w sklepach na kukurydzę w kolbach; jestem jednak pewna, że z powodzeniem można zrobić ja z kukurydzy w puszce i niedługo zamierzam właśnie tak zrobić.
              Ja skorzystałam trochę z przepisu zamieszczonego przez Hanię, a trochę z tego. Wyszła pełna w smaku, słodka i wyrazista bardzo pożywna zupa, którą włączam na stałe do swojego indeksu. ;)


Składniki:
  • 3 kolby kukurydzy (lub 2 puszki kukurydzy)
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka cukru
  • 1 marchew
  • 1 duża cebula
  • 1 ziemniak
  • 0,5 l bulionu (może być z kostki)
  • 2-3 łyżki soku z limonki
  • 1 świeża czerwona papryczka chili
  • sól, pieprz, papryka wędzona w proszku
  • gęsta kwaśna śmietana, kolendra, plasterki limonki i krążki szczypioru do dekoracji


1. Bulion zagotowałam, dodałam łyżeczkę masła i cukru, wrzuciłam cebulę, marchew i ziemniaki pokrojone w kostkę, gotowałam do miękkości.
2. Kukurydzę starłam na tarce jarzynowej -rzeczywiście, jak pisze Hania, jest to doskonały zabieg - sok i miąższ pozostają w misce, łuski zostają na tarce lub na kolbie (kukurydzę z puszki należy osączyć i rozgnieść widelcem) . Na małej patelni rozgrzałam masło, i przełożyłam kukurydzianą masę na patelnię, smażyłam na niewielkim ogniu ok. 5 minut, przez cały czas mieszając - masa stała się kleista i szklista (a jaka pyszna!). 
3. Przełożyłam do bulionu z warzywami, zagotowałam, gotowałam pod przykryciem ok. 5 minut. Doprawiłam solą, pieprzem i sokiem z limonki. 
4. Zestawiłam z ognia, zmiksowałam na gładko, przelałam do miseczek, dodając do każdej po 1 dużej łyżce kwaśnej śmietany, posypując szczypiorem, kolendrą, drobno posiekaną papryczką chili i wędzoną papryką. Smakowało nieziemsko! :)

8 komentarzy:

  1. Nie jadłam jeszcze takiej zupki a wygląda pysznie i pewnie tak smakuje:)Pozdrowionka ślę cieplutkie:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale ma piękny kolor! Bardzo apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, piękne zdjęcia. Nie mogę się napatrzeć:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja, ja robiłam z puszkowaną kukurydzą ;-) Pyszne - chociaż moja, z powodu uszkodzonego blendera tak ładnie nie wyglądała ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, znow kusisz pysznosciami! Zupy-kremy wszelkiej masci pojawiaja sie u mnie dosc czesto, zwlaszcza zima. Taka tez zrobie, a co!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię zupy kremy, z kukurydzy uwielbiam, choć sama nigdy nie robiłam, może pora na zmiany...:) Przepysznie wygląda!!

    OdpowiedzUsuń
  7. kukurydza bedzie kolejna na zupke krem u mnie :)
    pyyysznie wygląda

    OdpowiedzUsuń

Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...