środa, 8 lipca 2015

Sałatka z avocado i pieczonym kurczakiem

           


         W dzieciństwie bardzo lubiłam kiedy na obiad był pieczony kurczak, również dlatego, że następnego dnia mama robiła nam sałatkę lub pastę do chleba z pieczonym kurczakiem  - uwielbiałam obie te rzeczy. Do sałatki dodawała zazwyczaj warzywa, które akurat miała, najczęściej paprykę, sałatę, pomidory, ogórki i cebulę. Dziś moja wersja, z ulubionym avocado.
        Do tej sałatki doskonale nadaje się mięso drobiowe z patelni, grilla lub piekarnika. Ja wykorzystałam mięso pieczone, pozostałe z poprzedniego dnia z obiadu, dodałam świeże warzywa, sok z cytryny i naturalny jogurt - powstała lekka, aromatyczna sałatka, która w upalny dzień stała się daniem obiadowym i doskonale spełniła swe zadanie. Polecam!




Składniki na 2 porcje:
  • 2 pieczone udka z kurczaka lub inne części
  • 1/2 avocado obranego ze skórki
  • 1/3 ogórka sałatkowego
  • 1/2 małej główki sałaty lodowej lub innej
  • 8-10 pomidorków koktajlowych
  • po 2 łyżki siekanego szczypiorku i  pietruszki
  • 6 łyżek jogurtu naturalnego
  • sok z połowy cytryny
  • oliwa z oliwek
  • pieprz cytrynowy i czarny, sól do smaku
Sałatę pokroić w paski, ogórka w plastry, następnie plasterki w szersze paski, avocado w cienkie plasterki, pomidorki przekroić na pół. Układać warstwami na niedużych półmiskach najpierw sałatę, ogórki, szczypiorek, mięso z kurczaka. Rozłożyć pomidorki, posypać pietruszką. 
Wszystko skropić sokiem z cytryny, doprawić pieprzem cytrynowym i czarnym. Udekorować jogurtem i skropić oliwą  oliwek. Smacznego!





2 komentarze:

  1. Tak, też lubię wykorzystać pieczonego kurczaka, który zostaje z obiadu:-) A masz u siebie tę pastę z kurczakiem? Sałatka pyszna:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko, jeszcze nie opublikowana, ale pojawi się na dniach ;) Dziękuję!

      Usuń

Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...