wtorek, 10 kwietnia 2012

Jajeczka przepiórcze z sardynkami na ostro


               Pozostając jeszcze przez chwile w świątecznym nastroju, proponuję koreczki z przepiórczych jajek z sardynkami na ostro. Ja wykorzystałam kilka ostatnich sardynek w oleju, do reszty jajeczek użyłam nieco wędzonego łososia, ale myślę, że najlepsza będzie dowolna ryba wędzona lub w oleju, powinna być dość wyrazista. Smak ryby w otoczce z ostrej papryki łagodzi delikatne jajeczko przepiórcze i aromatyczny pomidor koktajlowy. U mnie koreczki zniknęły pierwsze ze stołu. :)



Składniki (na 3-4 porcje):
  • 12 jajeczek przepiórczych
  • 4 sardynki lub szprotki w oleju, ewentualnie wędzonego łososia
  • 2 zielone ostre papryczki pepperoni lub duże chili
  • 12 pomidorków koktajlowych lub cherry
  • listki zielonej pietruszki
  • 24 wykałaczki

1. Rybki odsączyć z oliwy, każdą pokroić na 3 równe części. 
Paprykę pokroić na krążki ok. 1 cm szerokie. 
Jajeczka i pomidorki przekroić na równe połówki.
2. W każdy krążek papryki włożyć kawałek rybki, ostrożnie nadziewać na wykałaczki kolejno: połówkę jajeczka (są bardzo delikatne!), krążek papryki z rybą, na koniec połówkę pomidorka tak, aby przekrojona część stanowiła podstawę koreczka. Na każdy koreczek położyć lub nadziać listek pietruszki.
3. Układać na talerzyku, przed podaniem krótko schłodzić.

6 komentarzy:

  1. Droga Prezydentowo!
    Dziękuję za przysłanie mi zakwasu! W końcu będę mogła zrobić jakiś chleb i miejmy nadzieję, że uda mi się go pokazać również na blogu.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie podane te jajeczka! Piękne koreczki:)
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dziwię się, że znikały, są kuszące i urocze. Wstyd się przyznać, ale nigdy jeszcze nie zrobiłam nic z jajek przepiórczych....

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! Sporo tych jajek u Ciebie zauważyłam :D Zdjęcia cudowne! ;)

    OdpowiedzUsuń

Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...