sobota, 30 lipca 2011

Sałatka caprese

 

                     Caprese jaka jest każdy widzi... :) i każdy zapewne ma swoją ulubioną wersję. Zdarzyło mi się jeść kilka razy caprese w knajpach i restauracjach, ale niestety żadna nie była doprawiona tak, jak lubię, a samodzielne polewanie octem balsamicznym i oliwą nie wydobyło mimo wszystko TEGO smaku.  Najlepiej smakuje mi własnoręcznie i osobiście zrobiona w domu i nigdzie nie jadłam tak dobrej. :P Uwielbiam ją jeść na śniadanie i kolacje.
Podzielę się więc z Wami moim przepisem na tę najpopularniejszą włoską sałatkę.


Sałatka caprese

2 mozzarelle (duże kulki)
2-3 duże pomidory 
5 łyżek ciemnego octu balsamicznego
1/2 łyżeczki soli
1 płaska łyżeczka cukru
pieprz z młynka
1 łyżeczka suszonej bazylii
10 łyżek oliwy z oliwek
5-6 gałązek świeżej bazylii




Ser i pomidory pokroić w okrągłe plasterki, układać na dużym talerzu dookoła na przemian. Ocet balsamiczny wlać do kubeczka, wsypać sól, cukier, bazylię, odstawiam na 10 minut, następnie  dokładnie mieszam. Na koniec dolewam oliwę (ok. 6 łyżek), ponownie mieszam, polewam łyżką równo miernie pomidory i mozzarellę. Odstawiam na 5-10 minut do lodówki, przed podaniem posypuję pieprzem z młynka, układam listki świeżej bazylii i polewam sałatkę oliwą. Najlepiej smakuje z zapiekaną czosnkową bagietką. 







3 komentarze:

  1. ZROBIŁAM PO TWOJEMU I JEST SUPER DOPRAWIONA I AROMATYCZNA...ZAPRASZAM:-)
    http://doowa.blogspot.com/2011/09/saatka-capresewochy.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Doroto - sprawiłaś mi ogromną radość, realizując mój przepis. Dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń

Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...