poniedziałek, 27 lutego 2012

Babka pomarańczowa



      Dziś publikuję przepyszną, kruchą i mięciutką jak puch babkę pomarańczową, którą na wspólne pieczenie zaproponowała Ania. Bardzo jej dziękuję za udostępnienie tego przepisu, bo jest po prostu doskonały. Ja dodałam jedynie więcej soku pomarańczowego i więcej skórki z pomarańczy i przez roztargnienie nie ubiłam piany z białek, a dodałam od razu całe jajka. Niezależnie od tego babka i tak wyszła wspaniała, przy tym szybko się ją robi;  gorąco polecam wszystkim i myślę, że będzie to idealna babka na Wielkanoc. Razem ze mną piekły:
Midnighht Spoon http://www.midnightspoon.com/   


Składniki:
  • 1 szklanka mąki pszennej
  • 1 szklanka mąki ziemniaczanej
  • 1 kostka masła
  • 2 -2,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1 szklanka cukru pudru
  •  4 jajka
  • skórka otarta z 2 z pomarańczy
  • 1/2 szkl. soku wyciśniętego z pomarańczy


1. Utrzeć margarynę/masło z cukrem, dodać po jednym jajku oraz sok. 
2. Przesiane mąki połączyć za pomocą trzepaczki z proszkiem i skórką pomarańczową. Dodać do ciasta i ucierać ok 4 min. 
3. Formę do babek wysmarować i wylać ciasto. Piec ok 45-55min. w temperaturze 175°C, do "suchego patyczka".
4. Wyjąć z piekarnika i pozostawić w blaszce przez ok. 10 minut. Nakłuć babkę dość gęsto drewnianym patykiem do szaszłyków lub wykałaczką, polać lukrem lub nasączyć ponczem.
  .

Poncz: 
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 5 łyżek soku z pomarańczy 
  • 5 łyżek białego wina półsłodkiego lub szampana ewentualnie 3 łyżki rumu lub wódki
  • 1 łyżka ekstraktu waniliowego
Składniki dokładnie wymieszać i łyżeczką polewać jeszcze ciepłą babkę. 
Kroić po całkowitym wystygnięciu.

48 komentarzy:

  1. Cudna ta babeczka:) A ta zieleń wokół... :) Ślicznota:) Dziękuję za miłą zabawę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak pięknie, jak pomarańczowo, pysznie:) dziękuję za wspólne pieczenie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. No jak zwykle wszystko wygląda idealnie :) Trzecie zdjęcie bardzo mi się podoba :) Było mi niezmiernie miło "babkować" z Panią Prezydentową :D :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Wam dziewczyny dziękuję! Wy wiecie, jaka ta babka jest dobra! ;)

      Usuń
  4. Niesamowity kolor! Zapiszę sobie przepis i może rzeczywiście zrobię na Wielkanoc :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo gorąco polecam. To idealna babka. ;)

      Usuń
  5. Ale superowa babka! No piękna Ci wyszła - kolorek niesamowity, a do tego widać, że jest mega wilgotna i puszysta. I na pewno smaczna :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest właśnie tak, jak piszesz, Aniu. Kolor zawdzięcza sporej ilości soku pomarańczowego i skórce. Dziękuję Ci! ;)

      Usuń
  6. Uwielbiam pomarańczowe ciasta, a ta babka dodatkowo wygląda obłędnie. Prosta i łatwa w przygotowania kolejne plusy. Przepis już w zakładkach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, a pochwal się, jak upieczesz! ;) Pozdrowionka ciepłe!

      Usuń
  7. zapowiada się fajnie, może faktycznie na wielkanoc....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się skusisz, jestem pewna, że będzie Ci smakować. ;)

      Usuń
  8. Piękna ta Twoja babka, taka idealnie pomarańczowa na zewnątrz i w środku i ten lukier z szampanem...;) Dziękuję za wspólne pieczenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewcia, poncz z szampanem, bo tak się (nie)szczęśliwie złożyło, że nie miałam innego alkoholu w domu (chciałam dać rum...)! ;)

      Usuń
  9. Piękna babka..i piękne zdjęcia...dzięki za wspolne pieczenie..

    OdpowiedzUsuń
  10. Skoro jest jak puch, to ja biorę:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bierz i sprawdź! ;) Dziękuję za wizytę. ;)

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. Prawda? ;) Dziękuję Ci za komentarz. ;) Pozdrawiam.

      Usuń
  12. Świetna babeczka! :)
    Ma piękny kolor i musi być pyszna.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozdrowionka ciepłe, Majanka! Oj, jest idealna i w smaku i w strukturze ciasta. ;)

      Usuń
  13. Fajnie CI wyszla :) Ja tez wrzcuilam cale jajka bez bicia piany ;) Ale po prostu nie milam czasu na bicie pianya io tak wyszla :) To pewnie zasluga swietnego przepisu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahah, właśnie, ja tak przepis przeczytałam, sierota! ;) Na szczęście właśnie wyszło super. Ale połowę czasu pieczenia spędziłam z nosem przy szybie piekarnika! :D

      Usuń
  14. Piękne zdjęcia pysznej babki :)
    Dziekuję za wspólne pieczenie :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetnie wygląda, nabrałam na nią ochoty:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że ochota Cię nie opuści skutecznie! Pozdrawiam! ;)

      Usuń
  16. Kasiula!! piękna babka :) świetną akcję miałyście!! zrobiłaś piękne zdjęcia! :) porywam kawałek babeczki!

    Ps. patrzę na taką babeczkę i zastanawiam się "dlaczego jeszcze nie mam foremki na babkę z kominkiem?" :) muszę kupić! buziaczki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, koniecznie kup sobie taką foremkę, ciasto równomiernie się w niej piecze i babka ma więcej smakowitej skórki. ;) A akcję miałam opuścić ze względu na dużą aktywność wspólnego gotowania w zeszłym tygodniu! Na szczęście się zmobilizowałam... Babka wyszła prawie idealna, tylko ma jedną wadę - niestety, nie ja ją wymyśliłam! :D Buziaki!

      Usuń
  17. wygląda na bardzo smakowitą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę jedynie zapewnić, że właśnie taka jest! Dziękuję za wizytę i komentarz. ;)

      Usuń
  18. Piekny kolor, samo slonce. Zjadlabym kawaleczek takiej babki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Chyba mam de ja vu :D Sajgonki tu, sajgonki tam i podobnie z babką pomarańczową ;) Fajne te spiski kulinarne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spiski kulinarne, świetna nazwa, bardzo mi się podoba, mogę przejąć? :D
      serdeczne dzięki i pozdrowienia! ;)

      Usuń
    2. A pewnie, możesz! ;)
      Dodam jeszcze, że bardzo mi się podoba cała babkowa sesja fotograficzna! :)

      Usuń
  20. Piekny kawał baby na talerzyku mmmm :-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ooo, jaka piękna, taka pomarańczowa :-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Na coś takiego mam właśnie ochotę :)
    Piękny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wspaniale wygląda! :) I ten piękny, intensywny kolor :D Bardzo mi było miło wspólnie piec.

    OdpowiedzUsuń
  24. Jaki kolor!! Wygląda pysznie!!! Powiem szczerze niech tylko znajdę formę do ciasta i robie !! Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  25. wygląda znakomicie!:) a jaki kolor!:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Kasia, ta babka wygląda bosko, pięknie się upiekła. Chyba się zabiorę za nią w tym tygodniu :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Babka pierwsza klasa :) muszę i ja taką upiec :) kusi bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Muszę upiec taką babkę, może przywołam nią wiosnę. Wygląda obłędnie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Wiosenny kolorek :-)
    Udała Ci się babka, oj udała!

    OdpowiedzUsuń
  30. Kochani, cieszę się niezmiernie, że babka wychodzi i smakuje. Anonimowi Komentatorzy - proszę przynajmniej o podpis, w przeciwnym razie Wasz komentarz nie zostanie opublikowany, choćby i zawierał najpiękniejsze komplementy! :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Dziękuję za przepis,upiekę ją na Wielkanoc,już czuję ten zapach...Może uda mi się kupić likier pomarańczowy do ponczu,wtedy będzie mega pomarańczowa.

    OdpowiedzUsuń

Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.