sobota, 6 sierpnia 2011

Drożdżowe ciasto z truskawkami, serem i kruszonką


              To ciasto z połowy ilości ciasta na jagodzianki, które robiłam dziś z przepisu Myniolinki. Wystarczyło na 13 jagodzianek i blaszkę ciasta z truskawko-serowym obłożeniem. Robiłam z 500 g mąki. Rozwałkowałam na grubość ok. 1, 5 cm, wyłożyłam nim małą blachę ( o wymiarach 25-35cm)  i odstawiłam do wyrośnięcia. Rosło wspaniale i szybko, polecam Wam ten przepis, jest idealny moim zdaniem. 


Truskawki pokroiłam na połówki, wymieszałam z serkiem (2 łyżki twarożku śmietankowego i 2 łyżki mascarpone), cukrem waniliowym, dodałam 2 łyżki brązowego cukru, wymieszałam i wyłożyłam równomiernie na ciasto. Posypałam kruszonką Beaty, którą zrobiłam tak: 


  Kruszonka Beaty (podana w oryginale w gramach, ale tak było mi łatwiej i zmniejszyłam tylko proporcje):
 50 g masła
 10 łyżek mąki 
 4 łyżki cukru
 3-4 krople aromatu waniliowego
Do masła wsypywałam mąkę, łączyłam rościerając w palcach, na ostatnie dwie łyżki mąki dodałam olejek waniliowy, roztarłam z resztą. Wspaniale się kruszyła, jeszcze przed pieczeniem, zresztą widać nawet na zdjęciu. ;) Dziękuję Beata. ;)


Ciasto wyszło idealne, niezbyt wysokie, z soczystym kwaskowym, truskawkowo-serowym środkiem, a kruszonka idealnie krucha, lekko słodka, wspaniale zwieńczyła ciasto. I nie mogło się przecież bez niej obejść, bo jak? Ciasto drożdżowe bez kruszonki to jak Prezydentowa bez Prezydenta. ;)



Ciasto zgłaszam do akcji:
Owocowe szaleństwo



5 komentarzy:

  1. Takim drozdzowym, domowym ciastom z owocami nigdy sie nie opre :)

    OdpowiedzUsuń
  2. UWIELBIAM takie ciasta! :-) A Twoje wygląda naprawdę smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widać że ciasto udane :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. to ja poproszę od razu 2 kawałki :)

    OdpowiedzUsuń

Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...