sobota, 27 sierpnia 2011

Jamajska zupa dyniowa


                     Na zupę z dyni tyle przepisów, ile osób lubiących i zupy, i dynie. Mam także swój, dzięki któremu polubiłam to warzywo kilka lat temu i na pewno zamieszczę go przy najbliższej okazji - wszak sezon dyniowy dopiero się zaczyna! Poniższy przepis to wynik poszukiwań receptury na jakąś inną, ciekawszą zupę dyniową niż robiłam dotychczas. A przepis znalazłam na stronie dyni. ;) Dodatkowo zamiast surowej, czy obgotowanej dyni, jakiej używałam do tej pory do zrobienia zupy, za namową Oli, upiekłam dynię w piekarniku. Nie tylko o wiele łatwiej się obiera ze skórki, ale jest przepyszna w smaku!


Jamajska zupa dyniowa

Składniki:
  • 400 g pieczonej dyni (dynię upiekłam wg sposobu Oli (Moja Kuchnia) - kawałki dyni układamy skórką do dołu pieczemy 40 minut w piekarniku nagrzanym do 180°C)
  • 1 duża cebula
  • 2 duże pomidory
  • 2 łyżki masła
  • 250 ml bulionu warzywnego (użyłam warzyw do wywaru - marchewkę, pietruszkę, kawałek selera, a potem zmiksowałam z dynią)
  • 2 łyżki oleju kukurydzianego
  • 2 ząbki czosnku
  • 2 łyżeczki startego imbiru
  • 1 łyżeczka papryki w proszku
  • 2 łyżki wiórków kokosowych
  • natka pietruszki
  • spora szczypta świeżo startej gałki muszkatołowej
  • 1 płaska łyżeczka curry
  • 1 płaska łyżeczka kurkumy
  • 125 ml mleczka kokosowego 


Pomidory sparzyłam, ściągnęłam skórkę, pokroiłam w kostkę, podsmażyłam na maśle. Warzywa oraz cebulę ugotowałam do miękkości w bulionie, dorzuciłam dynię i gotowałam 5 minut. Zestawiłam z ognia, żeby lekko ostygło. Zmiksowałam na gładko. postawiłam z powrotem na lekki ogień (uwaga - może pryskać!). Czosnek starłam, wrzuciłam na patelnię z niezbyt mocno rozgrzanym olejem, dodałam imbir, kurkumę, curry, wiórki kokosowe, paprykę w proszku i przesmażałam wszystko razem kilka minut. Dodałam do zupy, doprawiłam solą i gałką muszkatołową. Podawałam z kwaśną, gęstą śmietaną, pietruszką i grzankami ziołowymi.

Zupa zgłoszona do akcji:

10 komentarzy:

  1. zjadłabym 2 miseczki bo bardzo lubię dyniówki :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja z kolei jeszcze nigdy nie jadłam z dyni zupy,prezentuje się pięknie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny kolor, pewnie i pyszna, ale obawiam się, że dla mnie za ostra:(
    Pozdrawiam:)!!

    OdpowiedzUsuń
  4. dynia z kokosem musi być genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Evitka - koniecznie spróbuj, jakąkolwiek z dyni, ja żałuję, że tak późno odkryłam dyniowe!
    Asieku, nie jest ostra, lekko pikantna, a dynia łagodzi nawet tą odrobinę ostrości.
    Monami - to prawda, wcześniejsze robiłam bez kokosu i ten mix jest bardzo trafiony! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam zupkę dyniową, Twoja wygląda rewelacyjnie :)
    Do takiej wersji dodałabym chętnie jeszcze krewetki królewskie i trawę cytrynową :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja jeszcze nigdy nie próbowałam dyniowej zupki, a szkoda bo Twoja tak smacznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chyba skubnę rodzicom dynię z działki bo nabrałam ochoty na takie danie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie próbowałam jeszcze zupy z dyni, ciekawa jestem jak smakuje taka zupka. Przyznam, że prezentuje się bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepyszna....robie juz n-ty raz....
    Pozdrawiam Ivy

    OdpowiedzUsuń

Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...