środa, 3 sierpnia 2011

Pasta z jajek

                         
              Kiedyś nie lubiłam, teraz przepadam. Niedawno szukałam fajnego przepisu na pastę jajeczną, bo własne eksperymenty nie zadowoliły mnie w pełni. Niestety nie znalazłam nic ciekawego, aż tu po roku Prezydent mówi, że on zna fajny przepis na pastę! No masz! A mnie jakoś nie przyszło mi do głowy, żeby go zapytać...! :)
To pasta według przepisu Mamy Prezydenta. Zmodyfikowaliśmy jedynie zawartość ziół, a dokładniej, oprócz obowiązkowego szczypiorku, dodaliśmy jeszcze pietruszkę i koperek w tej samej ilości. Jak to zwykle bywa, prostota okazała się najsmaczniejsza. Pasta jest prawdziwie jajeczna i pasuje na każdy rodzaj pieczywa. Polecamy szczególnie na wczesne śniadanie. :)

Pasta z jajek


Składniki:
5-6 jajek
2 duże łyżki masła
po 1 garści posiekanego szczypiorku, natki pietruszki i koperku
kilka łyżek zielonej rzeżuchy
1 duża łyżka majonezu 
1 łyżka kwaśnej, gęstej śmietany
sól, pieprz z młynka


 Jajka gotujemy na twardo, oddzielamy żółtka od białek, żółtka ucieramy z miękkim masłem, białka kroimy w drobną kostkę. Utarte z masłem żółtka łączymy mieszając łyżką z białkami, dodajemy majonez, zioła, przyprawy, mieszamy dokładnie, ewentualnie doprawiamy i dodajemy śmietanę ( okazuje się, że jednak śmietana jest w konieczna, ze względu na zawartość masła - pasta po schłodzeniu może się lekko kruszyć, dodatek śmietany temu zapobiega). Schładzamy minimum 1 godzinę.
My z Prezydentem wszelkie pasty robimy zazwyczaj dzień wcześniej, żeby się przegryzły i były akurat na śniadanko. ;)

8 komentarzy:

  1. Apetyczna - fajnie, że jest w niej dużo zieleniny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię taką pastę, no i świetnie się prezentuje :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Haniu, Sylwio - i co ważne, bardzo szybko się robi. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam pastę jajeczną, ale robię ją trochę inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też sobie taka zrobię a co !! Tylko że bez rzeżuchy bo nie mam buuuu ;(

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaraz będę robić, jajka już się gotują :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda ta pasta bardzo apetycznie! Zrobię taką kiedyś :)Też fascynuję się gotowaniem. Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń

Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...