poniedziałek, 15 sierpnia 2011

Sernik ze śliwkami

  
      Co prawda byłam strasznie zrażona do pieczenia (znowu!) po ostatnim zakalcu ciasta maślankowego i pewnie bym się nie zabrała do pieczenia aż do Bożego Narodzenia, ale to ciasto z okładki czasopisma kulinarnego urzekło mnie tak, że postanowiłam jeszcze raz spróbować z wypiekami.
I udało się, a jak na sernik to po prostu wspaniale - bo nie tylko urósł, nie pękł, nie oklapł, ale jeszcze wyszedł niesamowicie delikatny i puszysty. A smak śliwek węgierek pozostawił w ustach tęsknotę za upalnym sierpniem... Bo znów leje.
Polecam mój pyszny śliwkowy sernik, skoro mnie się udał, to Wam na pewno też się pysznie upiecze! :)

Puszysty sernik śliwkowy

Składniki:
500 g śliwek węgierek
3 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczowej
3 łyżki rumu lub wódki
125 g herbatników 
50 g roztopionego masła
500 g chudego mielonego twarożku
120 g cukru
3 jajka
120 g słodkiej śmietanki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 opakowanie cukru waniliowego
 40 g mąki ziemniaczanej
2 łyżki mąki (od siebie dałam, bo mi się wydawało za rzadkie, w przepisie nie było)



Skórkę kandyzowaną zalać wódką, moczyć ok. 30 minut, śliwki wydrylować, podzielić każdą na 2-3 części, włożyć do miski, zalać skórkami pomarańczowymi z alkoholem, wymieszać, odstawić na 15 minut.
Ciastka rozdrobnić w mikserze lub wałkiem na stolnicy na "bułkę tartą", wymieszać z masłem. Masą wyłożyć tortownicę o średnicy 24-26 cm i ułożyć równomiernie połowę śliwek ze skórką pomarańczową.
Ser wymieszać mikserem z jajkami, proszkiem do pieczenia, cukrem i cukrem waniliowym, mąką ziemniaczaną (i pszenną, jeśli też ktoś dodaje) i śmietanką. Krótko zmiksować i wylać do formy. Na wierzch ułożyć pozostałe śliwki ze skórką.
Piec w temperaturze 180°C ok. 50-60 min. Ja piekłam dłużej, bo nie miałam tortownicy i musiałam zrobić w keksówce, ale i tak się udał. ;)


Ciasto zgłoszone do akcji:
Owocowe szaleństwo

22 komentarze:

  1. Bardzo ciekawe połączenie!! Uwielbiam serniki, różnego rodzaju, takiego jeszcze nie jadłam. Wygląda bardzo zachęcająco, tak leciutko, że pewnie się skuszę:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda wspaniale, ale naprawdę chyba bym nie wpadła na takie połączenie. Sezon śliwkowy w pełni, za sernikiem już zatęskniłam... Pozostaje chyba tylko biec do sklepu po ser i zakasać rękawy!

    OdpowiedzUsuń
  3. P.S.: maślankowe ponoć często wychodzi zakalcowate!

    OdpowiedzUsuń
  4. jadłam już serniki z różnymi owocami, ale pierwszy raz widzę śliwkowy ;>

    OdpowiedzUsuń
  5. Kubełku, Monami - jest naprawdę świetny. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. takiego nie miałam nigdy okazji spróbować, a prezentuje się znakomicie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglada bardzo apetycznie, interesujace połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. sernik ze śliwkami? dziwadło jakieś.... ale bardzo piękne i wygląda smakowicie - muszę przyznać, że takiego jeszcze nie widziałam i bardzo mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyza- dziwadło, bo MNIE się udało, hahaha! :)
    Olu-dziękuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sernik wygląda obłędnie :) Ja też jeszcze nie próbowałam ze śliwkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Urtica-koniecznie spróbuj, jest łatwy i obłędnie smaczny! ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten sernik wygląda rewelacyjnie i założę się, że tak samo smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. sernik ze sliwkami prezentuje sie znakomicie i pewnie smakuje pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aga - jest łatwy i niesamowicie pyszny, a na drugi dzień smakuje jeszcze lepiej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Dzień dobry :) Tak w przelocie wpadłam w poszukiwaniu patatasów i zostawiam buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale piękny i puszysty...zapisuję do wypróbowania...serniki to mój konik:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Sernik wygląda pięknie chciałam go upiec ale mam kilka wątpliwości i proszę o ich rozwianie :) czy twarożek może być taki mielony jak do serników w pudełku? :) i ilu procentowa ma być ta słodka śmietanka? z góry dziękuję za podpowiedz

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy - śmietanka to zawsze słodka śmietana, nieco rzadsza, ale tłusta. Powinna mieć minimum 30% lub jak kremówka - 36%.
    Ja używam głównie 30-tki.

    OdpowiedzUsuń
  19. Kasiu tym ciastem mnie zabiłaś, nie dość, że kocham sernik to kocham też wszystko co zawiera śliwki, mam nadzieję, ze nie będziesz zła jeśli kiedyś ukradnę Ci ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Super wygląda ten sernik :) Pierwszy raz widzę taki z dodatkiem śliwek :)

    OdpowiedzUsuń

Masz pytania, uwagi, sugestie? Napisz! Będzie mi ogromnie miło, w szczególności jeśli zrealizujesz któryś z moich przepisów. ;)
Lojalnie uprzedzam jednak, że anonimowe komentarze nie będą publikowane ani nie doczekają się mojej odpowiedzi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...